Serdecznie witamy!

Zapraszamy na stronę placówek oświatowych Gminy Dąbie
Jesteś tutaj:
  1. Start
  2. Kalendarz

Kalendarz

Artykuły

PREZENTY WŁASNORĘCZNIE SZKLIWIONE

Dzisiaj, 17 maja, drugoklasiści  podjęli się szkliwienia. To drugi etap pracy nad paterami, które stanowiły będą prezent na Dzień Matki. Fantazja w malowaniu ceramiki i doborze kolorów była wielka. Wyobraźnia musiała działać, ponieważ farba niebieska wcale nie była niebieska, a zielona stanie się zielona dopiero po ponownym wypaleniu w piecu. Efekty zobaczymy za tydzień. Wtedy też okaże się, komu zabrakło cierpliwości i dokładności. Miejsca pozbawione szkliwa nie będą nadawały się do mycia i patera na owoce będzie musiała zmienić funkcję. Ale dzieła i tak cenne, bo własnoręcznie robione.

Czytaj więcej o:

ROZMOWY O DOTYKU

17 maja klasy trzecie i druga rozmawiały z przedstawicielką poradni psychologiczno-pedagogicznej o dotyku. Uczniowie bezbłędnie wyczuwali i odnajdywali sytuacje, które stanowić mogą zagrożenie dla ich bezpieczeństwa w relacjach z osobami dorosłymi. Potrafili też wskazać sposoby właściwego zachowania się w takich chwilach. Dla utrwalenia powtórzmy: pierwsza zasada - nie ufać nieznajomym, druga - głośno alarmować w chwili zagrożenia!

Czytaj więcej o:

WITAJ EUROPO!

17 maja witaliśmy w szkole Europę. Klasy  III - VII mogły rywalizować na różnych płaszczyznach o punkty. Dorośli zamienili się miejscami z dziećmi i odgrywali sceny z różnych europejskich baśni. Zabawili się w aktorów. Chyba zbyt dobrze, bo wszystkie grupy odgadły zadania bezbłędnie. Niezwykłe emocje wzbudziły zadania do wykonania przez grupy. A to, żeby nikt nie zobaczył, nie usłyszał, co my zrobiliśmy. Czy ta flaga to Niemiec, czy Belgii? Wszystkie grupy dobrze orientowały się w budowlach i tańcach europejskich. Idealna cisza panowała podczas filmów nagranych przez klasę VII o sławnych Europejczykach. Po walce niemal o wszystko zwyciężyła, ku zaskoczeniu pozostałych dzieci, klasa IIIb, następnie były IVb, IVa. Wielkie gratulacje za zaangażowanie i zabawę.

Czytaj więcej o: